ЛЕТ
Garagist
  • Distributeur
  • Automobilist

Belangrijke trends voor de automobiel Aftermarket

We hebben Eric Schuler, President van Valeo Klantenservice, en Michel Forissier, Chief Engineering and Marketing Officer van Valeo, gevraagd om hun mening te geven over de toekomst van de aftermarket-activiteiten in de automobielsector. Hier zijn hun gedachten.

Sterke invloed van elektrificatie en digitalisering op de Aftermarket

Eric Schuler: Bij Valeo zien we twee belangrijke revoluties die een buitengewone inslag zullen hebben op onze aftermarket-activiteiten: elektrificatie en digitalisering van voertuigen.

Immers, momenteel ervaart de auto-industrie een radicale verschuiving naar elektrische voertuigen. Met de CAFE (Corporate Average Fuel Economy) standaards die steeds globaler worden, met een toenemend aantal steden en provincies die in de komende jaren diesel-wagens gaan verbieden, met China die voor 2030 een quota van 40% puur elektrische voertuigen oplegt en met autofabrikanten die hun EV-aanbod sterk ontwikkelen (er zijn al meer dan 200 elektrische modellen beschikbaar in 2021), zien we een drastische verschuiving in de autoverkoop mix, van minder dan 5% voor EV wereldwijd in 2020 naar een geschatte 68% rond 2030.

1 op 3 voertuigen is vandaag de dag uitgerust met een Valeo-oplossing

Michel Forissier: Bij Valeo zijn we al nummer 1 wereldwijd voor elektrische systemen. 1 op 3 voertuigen in de wereld is vandaag de dag uitgerust met een Valeo-oplossing. We zijn bezig de productie van laagspannings- en hoogspannings-oplossingen voor hybride en elektrisch voertuigen op te voeren, en we zullen de komende drie jaar 90 nieuwe modellen voorzien van onze technologie. Ons assortiment groeit voortdurend met nieuwe oplossingen en we kijken verder dan alleen maar auto's en lichte bestelwagens, gezien er nieuwe soorten van eMobiliteit in opkomst zijn. Inderdaad, we leveren al ePowertrains voor elektrische fietsen, e-scooters, e-robots, e-droids, lichte elektrische stadsauto's en e-trucks voor de laatste kilometer. Tenslotte zullen we in 2022 een nieuwe productlijn lanceren met onze AC-laadstations om de elektrificatie te helpen zich verder uit te breiden.

Een alsmaar toenemend productassortiment

Eric Schuler: Ons waardevoorstel voor onze aftermarket-klanten, is om aan de toekomstige reparatie- en onderhoudsbehoeften van hybride en elektrische voertuigen, die momenteel in het wagenpark aanwezig zijn, te voldoen. We zullen de allerbeste klantenservice bieden wat betreft productaanbod en -diensten, waarmee in 2022 onze portfolio van 2,500 naar meer dan 4,000 SKU-codes zal worden opgevoerd. We hebben in 2021 nieuwe mogelijkheden ontwikkeld met de 48V iBSG-systemen (Integrated Belt Starter Generator) en we zullen deze mogelijkheden vanaf 2022 blijven voortzetten met technische onderdelen die gekoppeld zijn aan de nieuwe koeltechnieken in EV’s en aan de nieuwe vermogensaandrijfsystemen zoals e-motoren, ingebouwde laders en DC/DC-omvormers, inclusief alle informatie over de software met betrekking tot deze producten.

Geavanceerde online technische klantenservice

Eric Schuler: Om werkplaatsen en leveranciers verder te helpen, steken we ook veel energie in de digitalisering van onze diensten. Bijvoorbeeld, Valeo Tech@ssist werd ontwikkeld om monteurs geavanceerde online technische ondersteuning te bieden.

Tech@ssist is een digitale module die drie basis functionaliteiten aanbiedt: het is een zeer snelle en intuïtieve zoekmachine die al meer dan 45,000 referenties omvat. Men kan eenvoudig producten zoeken per VIN-nummer, per type voertuig of per productreferentie en toegang krijgen tot alle beschikbare informatie, inclusief technische kenmerken, afbeeldingen of informatie over de compatibiliteit van autofabrikanten.

Tech@ssist geeft eveneens toegang tot een complete bibliotheek van meer dan 5,000 technische documenten, waaronder technische servicebulletins, veiligheidsdatasheets, tutorials, video's en montage-instructies. En tenslotte, omdat we ons bewust zijn van de toenemende complexiteit van het technische onderhoud van auto's, hebben we een complete trainingsbibliotheek met online webinars ontwikkeld, die live of op aanvraag kan worden gevolgd (meer dan 450 webinars zijn al beschikbaar).

Valeo die de weg effent

Bij Valeo zijn we ervan overtuigd dat elektrificatie het beeld van het wagenpark voor altijd zal veranderen en dat digitalisering zal leiden tot daadwerkelijke zakelijke hulpmiddelen voor werkplaatsen en leveranciers. Als toonaangevend bedrijf effenen we de weg en doen we alles wat nodig is om onze partners te helpen deze weg soepel te kunnen volgen!

We waarderen uw interesse
Bevestig je e-mailadres