Valeo Service - Een duurzame aanpak voor een duurzamere aftermarket

Valeo’s duurzame aanpak van de aftermarket
‘I Care 4 The Planet’ is de nieuwe duurzame strategie van Valeo om ervoor te zorgen dat de automotive aftermarket zo milieuvriendelijk en betaalbaar mogelijk is.

I Care 4 The Planet

Met de uitdaging van de klimaatverandering en een vermindering van de koopkracht van chauffeurs, is Valeo meer dan ooit toegewijd aan het ondersteunen van professionals in de aftermarket van de automobielsector in hun streven om de vereiste mobiliteitstransformatie milieuvriendelijk en betaalbaar te maken..

Met deze gedachte in het achterhoofd heeft Valeo Service een veelzijdige aanpak in actie gebracht, getiteld I Care 4 the Planet.

Deze initiatieven bestrijken drie activiteitenterreinen: een productaanbod (met meer en gevarieerde gereviseerde auto-onderdelen), milieuvriendelijkere verpakkingen en logistiek om afstanden bij de levering te beperken.

Herproductie is een geweldige manier 4ward

Een belangrijke factor bij het verminderen van de impact van de aftermarket op het milieu is het creëren van een duurzamer productportfolio. Een remanproduct hergebruikt gemiddeld 80% van het materiaal, en vermindert volgens levenscyclusanalyse de koolstofvoetafdruk gemiddeld met 50 tot 80% in vergelijking met een nieuw product.

In lijn met de doelstelling om koolstofneutraliteit te bereiken tegen 2050, heeft Valeo Service haar inspanningen in de Reman-sector opgevoerd. Vanaf november 2022 had Valeo Service 8.186 referenties in zijn Europese portfolio en in 2023 zal Valeo Service 500+ referenties op bestaande productfamilies blijven lanceren. Bovendien zullen nieuwe en meer technische productfamilies op de markt worden gebracht, waaronder de e-compressor, e-drive en koppelomvormers, die naast traditionele productcategorieën zoals koppelingen, starters & alternators, en compressoren zullen zitten.

Het woord verspreiden

Nieuwe referenties lanceren alleen is echter natuurlijk niet voldoende.

In 2022 gebruikte Valeo Service, in samenwerking met haar partners, digitale trainingssessies om met succes meer dan 100.000 professionals uit de auto-industrie te onderwijzen. Deze sessies gingen over pure elektrificatie onderwerpen (mild-hybride technologieën en "Basic" niveau van volledige elektrificatie), EV gerelateerde producten (zoals Dual Dry Clutches, Dual Wet Clutches, en koppelomvormers), en Reman.

Bovendien heeft Valeo Service het identificeren van het Reman-alternatief voor elke koppelingskit voor vrachtwagens eenvoudiger gemaakt dan ooit tevoren, dankzij zijn digitale tool, "Truck Clutch Kit Finder". Frost & Sullivan kende het in 2022 de titel European New Product Innovation toe.

Pakket 4 de toekomst

Het volgende aandachtsgebied waar I Care 4 de Planet zich op zal richten, is de uitroeiing van kunststoffen en de vermindering van het inktverbruik in verpakkingen. Deze inspanningen gaan hand in hand met het toenemende gebruik van gerecycleerde materialen, waarbij biologisch afbreekbare materialen worden gebruikt, en natuurlijk, het verminderen van de hoeveelheid gebruikte verpakkingen.

Logisch gezien, Logistiek

Het laatste gebied dat I Care 4 the Planet heeft aangewezen als cruciaal voor de toekomst, is dat van logistiek. Logistiek speelt natuurlijk een belangrijke rol om ervoor te zorgen dat goederen en diensten de klanten tijdig en kosteneffectief bereiken. Maar een modern logistiek systeem moet ook rekening houden met het milieu.

Ten eerste besteedt Valeo Service veel aandacht aan het produceren zo dicht mogelijk bij de markten waar de producten worden gedistribueerd. Daarnaast kijkt Valeo Service naar het verminderen van koolstofemissies door het ontwikkelen van directe leveringen aan klanten om tussenstappen onderweg te vermijden. Deze aanpak wordt aangevuld door de Reforest Action Association te ondersteunen: Valeo Service plant een boom voor elke ton directe levering, waardoor een deugdelijke logistieke distributiestroom wordt gecreëerd.

Dit gezegd zijnde, Valeo Servicing is niet vergeten de kleine dingen en is ook van plan om het vervoer te optimaliseren vultarieven door het consolideren van zendingen en het verbeteren van de stapelbaarheid van producten. Dit alles zal de CO2-uitstoot van tonnen sterk verminderen.

I Care 4 de Planet gaat niet alleen over de grote dingen, maar ook over het omgaan met de details. En in de toekomst, waar ook het I Care 4-logo Planet wordt gezien, kunnen aftermarket-professionals er zeker van zijn dat ze werken met producten die het milieu voorop stellen.