Valeo sluit de overname van FTE

Valeo Parijs, 31 oktober 2017 - Valeo kondigt de overname aan van FTE Automotive, een toonaangevende fabrikant van actuatoren, nadat ze toestemming kreeg van de Europese Commissie en de Turkish Competition Authority (Turkse mededingingsautoriteit).

Het productportfolio en klantenbestand van FTE zijn in hoge mate complementair`aan die van Valeo. De overname staat Valeo toe haar aanbod van actieve hydraulische actuatoren uit te breiden, wat een strategische en snelgroeiende markt is, die voornamelijk heeft geprofiteerd van de opkomst van hybride en elektrische voertuigen.

In 2016 genereerde FTE Automotive een opbrengst van ongeveer 550 miljoen euro. Het bedrijf heeft meer dan 3.800 werknemers en een gevarieerde productiebasis in acht landen, waaronder Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Mexico en China.

De overname van FTE zal vanaf het eerste jaar bijdragen aan de operationele marge van Valeo.

Jacques Aschenbroich, Voorzitter en Chief Executive Officer van Valeo, zegt: “Met de overname van FTE Automotive positioneert Valeo zich als de technologische top op de actuatorenmarkt en consolideert zo haar strategie voor het verlagen van CO2-uitstoot. Deze overname versterkt de Powertrain Systems-activiteit van Valeo. We zijn blij dat we de 3.800 werknemers van FTE mogen verwelkomen in de Valeo Group.”

PERSBERICHTEN