Valeo viert 100 jaar!

Valeo viert 100 jaar in Parijs

In 2023 had Valeo zijn honderdjarig jubileum, wat het bescheiden begin markeerde van een kleine workshop aan de rand van Parijs tot een wereldwijde leider in de auto-industrie.

Een verbazingwekkende verjaardag

Op 23 mei 2023 vierde Valeo in het gezelschap van klanten, partners, aandeelhouders en vrienden zijn 100-jarig bestaan in het Atelier des Lumières, een immersief digitaal kunstmuseum in Parijs, Frankrijk.

Met zijn geavanceerde technologie—lichtshows, enorme projecties op vloeren en muren, en een dynamisch samenspel van kleur en geluid—kon er geen beter milieu dan deze vroegere staalgieterij zijn geweest om Valeo’s honderdjarig bestaan te vieren, een bedrijf dat zelf blijft pionieren en innoveren in het produceren van de nieuwste technologie voor de automobielindustrie.

“Geboren in een bescheiden workshop in de regio Parijs op initiatief van een handvol mechanische experts, Valeo is nu, 100 jaar later, een wereldwijd bedrijf met bijna 110.000 werknemers in 29 landen, en een technologische en industriële leider in elk van zijn kernactiviteiten - aandrijfsystemen, thermische systemen, comfort- en rijassistentiesystemen en zichtsystemen.”

- Christophe Périllat, algemeen directeur van Valeo

Waar Valeo voor staat

In de loop van haar bestaan heeft Valeo zichzelf steeds opnieuw uitgevonden om te ontpoppen als een belangrijke en onmisbare deelnemer aan de voortdurende mobiliteitsrevolutie, gericht op het bedienen van een zo breed mogelijk scala aan mensen.

Van baanbrekende remvoeringen tot de introductie van 's werelds eerste in massa geproduceerde auto-LiDAR, Valeo blijft onschatbare bijdragen leveren aan zijn vakgebied en speelt een directe rol bij het vormgeven van belangrijke mijlpalen in de vooruitgang van de industrie.

Gezien het huidige klimaat van vandaag, is Valeo er ook trots op dat ze met duurzame strategieën een positief verschil maakt in de strijd tegen de opwarming van de aarde. Door duurzaam te zijn, de veiligheid te verhogen en innovatie te stimuleren, zorgt Valeo ervoor dat ze trouw blijft aan de fundamentele essentie van haar missie.

“Ik weet dat de komende 100 jaar net zo rijk en spannend zullen zijn voor Valeo als de afgelopen 100 jaar. We kijken er al naar uit om de volgende hoofdstukken van dit mooie verhaal te schrijven.”

- Christophe Périllat, algemeen directeur van Valeo

anniversary

Op de foto, samen met het uitvoerend team van Valeo Services, enkele van Valeo’s belangrijkste klanten:

• Fotios KATSARDIS - TEMOT
  • Holger HELLMICH - Groupauto International