Valeo wint GM's Supplier of the Year award in Advanced Driver Assistance Systems (ADAS)

Valeo wint GM's Supplier of the Year award in ADAS
Valeo, wereldwijd marktleider in technologieën voor rijassistentie, elektrificatie, verlichting en de interieurcabine-ervaring, heeft vandaag aangekondigd dat het door General Motors is bekroond als Leverancier van het Jaar in de categorie van Advanced Driver Assistance Systems (ADAS).

ADAS voor iedereen

Valeo heeft uitgebreide technologische en industriële expertise in ADAS, waardoor het zeer efficiënte oplossingen kan produceren tegen optimale kosten. Het bedrijf heeft de afgelopen 30 jaar meer dan 1,5 miljard ADAS sensoren verkocht en is van plan om de komende 5 jaar meer dan 3 miljard sensoren te verkopen.

Voertuigen bieden meer ADAS-functionaliteit om de veiligheid van passagiers te waarborgen en geleidelijk de weg vrij te maken voor autonoom rijden.

De ADAS-technologie varieert van automatisch noodremmen bij gevaar tot het bewaken van de alertheid van de bestuurder, het op de juiste rijstrook houden van het voertuig, het automatisch aanpassen van de snelheid en het aanpassen van de verlichting.

Internationale verbindingen

“Deze prijs is een uitzonderlijke mijlpaal in de langdurige relatie van Valeo met GM en we zijn vereerd om te worden erkend. De versnelling van ADAS-technologie is een kernfocus voor Valeo en voor GM om ons in deze categorie te erkennen - het is echt speciaal,” zegt Jeffrey Shay, President van Valeo North America.

Veiliger en slimmer

Valeo is wereldleider in rijassistentie en rust één op de drie nieuwe auto's ter wereld uit. Het bedrijf ontwikkelt software, de meest complete reeks sensoren (ultrasone sensoren, camera's, radars, LiDARS) en computereenheden (domeincontrollers) die het voertuig in staat stellen de juiste beslissingen te nemen. Uiteindelijk is het de missie van Valeo om alle mobiliteit schoner, veiliger en slimmer te maken.