Valeo op Eurobike 2023

Valeo Cyclee op Eurobike 2023
Van 21 tot 25 juni presenteerde Valeo Cyclee op Eurobike 2023 in Frankfurt, Duitsland.

Valeo presenteerde op Eurobike 2023 Valeo Cyclee, haar innovatieve 48V elektrische trapondersteuningssysteem voor alle soorten fietsen, perfect in fase met een markt die radicale transformaties ondergaat.

Valeo had een stand in Hal 9.2 (C30) en was ook te zien in het demonstratiegebied buiten (F12-E07).

Valeo is begonnen met de uitleveringen naar haar klanten en feedback bevestigt dat Valeo Cycle uitstekende prestaties biedt voor een breed scala aan toepassingen, waaronder vrachtfietsen en trekking- of mountainbikes.

Tijdens Eurobike zette Valeo samen met partner Velco connectiviteit in de kijker, door de nieuwste innovatieve, top-of-the-range “connected” fietsmodellen van Europese en Amerikaanse merken te onthullen. De samenwerking tussen Valeo en Velco - vorig jaar onthuld tijdens Eurobike - wordt versterkt om de elektrische fiets van morgen opnieuw uit te vinden; door de veiligheid van fietsers en de beveiliging en levensduur van fietsen te verhogen, voor een betere rijervaring. FUELL zal het eerste Amerikaanse merk zijn dat profiteert van Valeo’s en Velco’s samenwerking en zal zijn fietsen op de stand van Valeo tijdens Eurobike presenteren.

Valeo at Eurobike 2023

Sinds de onthulling van deze grote innovatie in het veld van nieuwe mobiliteit in december 2020, heeft Valeo het vertrouwen gewonnen van meer dan 25 klanten, waaronder belangrijke fietsfabrikanten als Ateliers HeritageBike, Ultima, Mubea, VUF Bikes, Cycleurope en FUELL.

Valeo Cyclee is de eerste die een enkele module aanbiedt die geïntegreerd is in de pedaalassemblage. Het bestaat uit een 48V elektromotor, een automatische versnellingsbak - ontwikkeld in samenwerking met het Franse bedrijf Effigear - en voorspellende software waarmee het trapondersteuningssysteem zich onmiddellijk kan aanpassen aan de rijstijl en behoeften van de fietser. Met zijn intelligentie, gebruiksgemak en bedieningssnelheid, is Valeo's elektrische trapondersteuningssysteem voor fietsen, compleet met zijn versnellingsbak, het fietsequivalent van de automatische transmissie in auto's van de nieuwste generatie.

Nieuwe technologie vereist nieuwe marktondersteuning. Valeo hanteerde een allesomvattende aanpak in het ontwerp van deze innovatie, waarbij ze gebruikmaakte van haar aftermarket-expertise om een service op maat te leveren aan fietsdistributeurs. Hierdoor wordt de gebruikerservaring voor mensen die rijden met een met Valeo Cyclee 48V-oplossing uitgeruste fiest, nog vloeiender. Valeo’s Cyclee after sales support is nu beschikbaar in alle Europese landen.

Valeo Cyclee won een CES 2023 Innovation Award en de Speciale juryprijs op de LR66 Automobile Awards 2022.

Meer lezen