Kies profiel:
  • Automobilist

Valeo wint vier Innovation Awards van aankomende CES 2023 | Valeo

CES-onthuld-2022-Parijs
Tijdens de CES Unveiled, die op maandag 10 oktober plaatsvond in het Palais Brongniart in Parijs, ontving Valeo vier CES® 2023 Innovation Awards voor zijn technologieën Valeo Trained Park4U®, Valeo interieur meeslepende fascia, Valeo Thin Bilite verlichtingsmodule en Valeo Cyclee™ technologieën.

Valeo Cyclee™

Valeo heeft een unieke elektrische assistentieoplossing voor fietsen ontwikkeld, met daarin een 48-volt elektromotor en een zevenversnellingsbak met automatische en adaptieve versnellingsbak die in samenwerking met het Franse Effigear is ontwikkeld. Daarnaast levert Valeo, via een samenwerkingsverband met een Frans bedrijf, ook het batterijpakket en de interface die op het stuur van de fiets is geplaatst om alle operationele informatie van het systeem weer te geven. Met een vermogen van 130 Nm (Newton*meter) is het vandaag de dag het krachtigste elektrische hulpsysteem op de markt.

Valeo getraind Park4U®

Trained Park4U, een autonoom parkeersysteem, ontlast de bestuurder van repetitieve parkeerhandelingen, zoals op een eigen oprijlaan. De bestuurder "traint" het systeem door de manoeuvre eenmaal zelf uit te voeren. Het systeem onthoudt de omgeving en kan de manoeuvre dan op elk moment reproduceren, omdat het de omgeving herkent, zelfs als deze wordt gewijzigd door het seizoen, het weer of bewegende objecten. Met behulp van ingebouwde sensoren detecteert het systeem alle objecten in zijn pad en voorkomt het botsingen door het aanpassen van de richting. Bestuurders zullen deze technologie met name waarderen in smalle of schuine opritten.

Valeo interieur meeslepende fascia

Interactiviteit en veiligheid staan centraal in dit unieke decoratieve kristalachtige systeem dat mens-machine interface, dynamische verlichting en backlight oplossingen integreert. Wanneer het systeem wordt geactiveerd, is de "metaal"decoratie doorzichtig en de interactieve interface verschijnt. Verlichting wordt gebruikt voor sfeer met animatie en omvat ook functies voor verhoogde veiligheid, zoals waarschuwingssignalen. Het systeem heeft een metalen aspect wanneer het wordt uitgeschakeld en een sprankelend ruitaspect wanneer het systeem wordt geactiveerd. Het opvallende ontwerp en de combinatie van functies levert een zeer specifieke en sterke merksignatuur.